مزایا و معایب داکت اسپیلت 

0 دقیقه برای مطالعه
0 نظرات کاربران
مزایا و معایب داکت اسپیلت 
چکیده مقاله :

داکت اسپیلت ها در کنار مزایای فراوان خود دارای عیوبی نیز می باشند که از جمله این عیوب می توان به ایجاد آلودگی صدا از الکتروموتور فن داکت ها می باشد که آسایش و آرامش افراد را سلب می کند.

یکی از رایج ترین سیستم های تهویه هوای آپارتمان ها، داکت اسپیلت ها می باشند که امروزه استفاده از آن ها در پروژه های ساختمانی به دلیل مزایای گسترده شان روز به روز افزایش پیدا کرده است. از جمله این مزیت های داکت اسپیلت ها می توان به مجزا بودن هزینه های مصرف انرژی از شارژ عمومی ساختمان اشاره کرد. این موضوع سبب می شود تا مصرف کننده خود مدیریت مصرف انرژی را بر عهده بگیرد و در استفاده بهینه از آن بکوشد. 
داکت اسپیلت ها در کنار مزایای فراوان خود دارای عیوبی نیز می باشند که از جمله این عیوب می توان به ایجاد آلودگی صدا از الکتروموتور فن داکت ها می باشد که آسایش و آرامش افراد را سلب می کند. در ادامه به معرفی بیشتر داکت اسپیلت ها و مزایا و معایب آن ها می پردازیم. 

 

داکت اسپیلت چیست ؟

داکت اسپیلت به سیستمی دو بخشی گفته می شود که از یک یونیت خارجی و یک یونیت داخلی تشکیل شده است. این یونیت ها به وسیله لوله های مبرد مسی به یک دیگر وصل شده اند. یونیت داخلی که به آن اوپراتور نیز گفته می شود وظیفه ی مکش هوا از بیرون سازه را داشته و پس از تنظیم میزان دما، آن را از طریق داکت ها یا کانال هایی در فضای خانه پخش می کند. 

 

استفاده از داکت اسپیلت ها چه مزایایی دارد ؟

  1.    فراهم کردن اکسیژن تازه و دمیدن آن به داخل خانه
  2.    بازگرداندن هوای داخل خانه به اوپراتور از طریق بازگشت هوا 
  3.    کاهش چشمگیر میزان مصرف انرژی ( بر اثر مخلوط شدن هوای درون خانه با هوای تازه وارد شده و تنظیم شدن دمای هوای تازه تر ) 
  4.    فلیتر کردن هوا و هزینه پایین سیستم 
  5.    استقلال هر واحد در مصرف انرژی
  6.    امکان استفاده از کویل آب گرم جهت فرایند گرمایش
  7.     راندمان گردشی بالا
  8.    قابلیت طراحی سیستم متناسب با مناطق خیلی گرم و خیلی سرد
  9.    عدم پوسیدگی و خوردگی سطوح به دلیل استفاده از فین های آنتی اکسیدان
  10.     حذف رطوبت و کاهش آلودگی
  11.     قابلیت نصب به صورت افقی با وجود فضای کم
  12.     سازگاری بالا با طراحی و معماری داخلی
  13.    تامین میزان اکسیژن کافی برای هر واحد آپارتمان
  14.     عدم نیاز به تکنسین و تعمیر آسان

 

استفاده از داکت اسپیلت ها چه معایبی دارد ؟

یکسان کردن دمای تمام اتاق ها و سالن های متصل به یک سیستم 
این موضوع سبب می شود که افراد دمای مطلوب و مورد نیاز خود را در اتاق های مخصوص خود نداشته باشند. برای حل این موضوع می توان از موتور برقی و نصب آن در دریچه اتاق استفاده کرد تا با تنظیم آن حجم هوای ورودی را به صورت دلخواه تنظیم کرد. البته با این روش باید افزایش هزینه های سیستم را نیز در نظر گرفت.


صدای آزار دهنده هنگام کار کردن

صدای داکت اسپیلت به دلیل نصب یک فن بزرگ در یونیت داخلی و با هدف رساندن حجم هوای کافی به تمام فضای مورد نیاز ایجاد می شود. جهت رفع این مشکل می توان با پیاده سازی درست سیستم تا حد زیادی از این صدا کاهش داد و به جای کانال های مربعی و مستطیلی از داکت های گرد با لایه عایق استفاده کرد. 

ثبت دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخض های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است

تمامی حقوق مادی و معنوی اپلیکیشن و سایت، برای گروه تیز فروش محفوظ می‌باشد. گروه طراحی و برنامه نویسی زریاوب