علت بوق زدن یخچال فریزر و راهکار های رفع این مشکل

0 دقیقه برای مطالعه
0 نظرات کاربران
علت بوق زدن یخچال فریزر و راهکار های رفع این مشکل
چکیده مقاله :

یکی از اصلی ترین و بیشترین مشکلات رایج در یخچال فریزرها، بوق زدن آن ها و چشمک زدن صفحه نمایشگرشان می باشدکه در این مطلب به آن می پردازیم.

یکی از اصلی ترین و بیشترین مشکلات رایج در یخچال فریزرها، بوق زدن آن ها و چشمک زدن صفحه نمایشگرشان می باشد. به طور کلی در اغلب یخچال فریزر های بدون برفک شاهد این مشکل هستیم چرا که سیستم های به روز و آپدیت شده دارای برد فرمان بوده و قابلیت هشدار و آلارم دارند تا از این طریق به مصرف کننده این هشدار را بدهند که سیستم یخچالشان دچار مشکل شده است. در ادامه به بررسی علل بوق زدن یخچال فریزرها خواهیم پرداخت.حتما نام جعبه سیاه به گوش شما خورده است و شاید تصور کنید که از آن تنها در داخل هواپیماها استفاده شده و وظیفه ی آن ها هشدار هوشمندانه خرابی سیستم به تکنسین هاست. اما امروزه با پیشرفت تکنولوژی و تبدیل شدن یخچال های آنالوگ به یخچال های دیجیتالی و بردی و همچنین وارد شدن صنعت الکترونیک به یخچال ها، در زمان خرابی و مشکل یخچال فریزر خود، شاهد چشمک زدن سیستم و گاهی نشان دادن خطا بر روی صفحه نمایش یخچال هستیم.علت اینکه یخچال فریزرها قابلیت هشدار داشته و ما را از خطای خود با خبر می سازند، به طراحی مهندسی شده شان و قطعات پیشرفته استفاده شده در آن ها بر می گردد. این امر باعث شده است که سرمای یخچال به خوبی تولید شده و در نتیجه افراد بتوانند بازدهی خوبی از سیستم خود داشته باشند.

چرا یخچال فریزر بوق می زند ؟

زمانی که هر یک از المان های یخچال فریزر دچار خرابی شود، یخچال شروع به بوق زدن می کند. چرا که سیستم دچار مشکلی شده و برد احساس می کند این مشکل غیرطبیعی است و از این رو به آلارم هشدار می دهد. به طور کلی یخچال فریزرها را می توانیم به دو قسمت الکتریکی و مکانیکی تقسیم بندی کنیم. قسمت مکانیکی یخچال فریزرها مکانیزم گاز بوده و زمانی که گاز کم شده یا موتور از فشار بیفتد ( حالت دمش فشار زیاد نباشد ) به کار می رود. عملیات دمش و مکش بر عهده موتور کمپرسور می باشد. توجه داشته باشید که سرمای سیستم نباید از منفی 10 کمتر شود و از سرما بیفتد چرا که در این شرایط مواد غذایی از حالت منجمد خارج شده و کم کم آب می شوند. از همین رو است که گاها از زیر یخچال آب راه می افتد.

راه حل رفع مشکل بوق زدن یخچال فریزر

اگر بخواهیم در زمان به وجود آمدن این مشکل مواد غذایی را جابه جا کنیم کار سختی پیش رو خواهیم داشت. بنابر این بهتر است زمانی که یخچال شروع به بوق زدن کرد هشدار را جدی گرفته و ارور آن را که بر روی صفحه نمایشگر نمایش داده شده است را یادداشت کنیم. ارور های موجود در هر یخچال فریزری می تواند با سایر دستگاه ها متفاوت باشد. برای مثال ارور F1 یا H1 در برخی از یخچال فریزرها با یک دیگر متفاوت است.

در این زمان بهتر است با یک متخصص و سرویس کار تماس گرفته و حل این مشکل را به آن ها بسپارید. تا رسیدن آن ها نیز بهتر است مواد غذایی را از داخل یخچال به بیرون آن منتقل کنید. توجه داشته باشید اگر مهارت و دانش کافی در مورد رفع این مشکل نداشته باشید می توانید مشکلات زیادتری را به وجود آورید. به طوری که حتی اگر یک ترموفیوز را اشتباها بر جای خود بگذارید، با خطر آتش سوزی در منزل مواجه خواهید شد. بنابر این هزینه های مالی و جانی برای خود ایجاد نکنید و تنها با تعمیرکار حرفه ای در این زمینه مشورت کنید. در مرحله اول یخچال فریزر را خاموش کرده سپس از صفحه نمایشگر عکس بگیرید و ارور را به متخصص تعمیر کار نشان دهید.

ثبت دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخض های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است

تمامی حقوق مادی و معنوی اپلیکیشن و سایت، برای گروه تیز فروش محفوظ می‌باشد. گروه طراحی و برنامه نویسی زریاوب