لطفا برای‌ استعلام قیمت لحظه ای خرید و مشاوره با این شماره ها در ارتباط باشید.

جهانگیری 09187777014
پشتیبانی 08734231799

معرفی بهترین راهکار ها جهت بالا بردن عمر ماشین ظرف شویی

0 دقیقه برای مطالعه
0 نظرات کاربران
معرفی بهترین راهکار ها جهت بالا بردن عمر ماشین ظرف شویی
چکیده مقاله :

ماشین های ظرف شویی جزو یکی از وسایل الکتریکی می باشند که به دلیل کارکرد منحصر به فرد خود و ارتباطشان با انواع چربی ها و مخلوط مواد غذایی نیازمند مراقبت زیادی هستند

ماشین های ظرف شویی جزو یکی از وسایل الکتریکی می باشند که به دلیل کارکرد منحصر به فرد خود و ارتباطشان با انواع چربی ها و مخلوط مواد غذایی نیازمند مراقبت زیادی هستند. از همین رو با رعایت اصول های استفاده از ماشین های لباس شویی در زمان مناسب و مراقبت از آن ها می توان بهترین عملکرد را از آن ها داشته و عمر مفید آن ها را نیز افزایش داد. در ادامه با بهترین راهکارها جهت بالا بردن این وسیله منحصر به فرد و کارآمد آشنا خواهیم شد. 

جداسازی مواد غذایی چسبیده شده به ظروف

زمانی که ظروف کثیف با مواد  غذایی و انواع چربی های چسبیده شده و آن ها درون ماشین ظرف شویی قرار می گیرند، سبب کاهش چشمگیر عملکرد و کارآیی آن می شوند. برای افزایش عملکرد ماشین ظرف شویی خود، ابتدا مواد غذایی و انواع چربی های چسبیده شده بر روی آن ها جدا کنید تا اینگونه دستگاه بتوانند بدون هیچگونه مشکلی و با عملکردی بالا به شستن ظروف بپردازد.

عدم استفاده از ماشین ظرف شویی بیش از ظرفیت آن

ماشین های ظرف شویی دارای یک ظرفیت استاندارد بوده و زمانی که آن ها را با ظروف زیاد انباشته می کنید، عملکرد دستگاه را پایین آورده و به آن آسیب وارد می کنید. همانطور که گفتیم ماشین های لباس شویی دارای ظرفیت استاندارد و مجاز خود بوده و هر چقدر میزان ظروف داخل ماشین بیشتر از اندازه تعریف شده باشد، به همان اندازه نیز ظروف به خوبی شسته نخواهد شد و فشار سنگینی به دستگاه وارد می شود. تمامی این عوامل سبب کاهش عمر مفید ماشین لباس شویی خواهد بود. زمانی با ظروف زیادی مواجه هستید، سعی کنید تکه های باقی مانده را با دست شده و یا درست بعدی وارد ماشین ظرف شویی کنید. این عمل سبب جلوگیری از فشار بر روی ماشین شده و عمر مفید آن را افزایش خواهد داد. همچنین در انتخاب ظروف اضافی، آن هایی را انتخاب کنید که دارای وزن اضافه و ضخامت بیشتری نسب به سایر ظروف باشند. 

آماده کردن آب گرم جهت شستشوی بهتر ظروف

پیش از وارد کردن ظروف در ماشین ظرف شویی، آن ها را در سوپاپ آب گرم بگذارید. این کار سبب شتسشوی بهتر ظروف در ماشین لباس شویی خواهد شد. این عمل در روز های سرد سال بسیار مهم بوده و میزان کارایی ماشین را افزایش می دهد. 

در نظر گرفتن زمان شستشو نسب به کثیفی ظروف

برای کاهش هزینه های برق و آب، باید زمان شستشو را در کم ترین زمان خود تنظیم کنید. البته این کار برای شستشوی ظرف های خیلی کثیف و آلوده کارایی ندارد چرا که در این شرایط پس از شستشو باز هم با ظروف کثیف مواجه خواهید شد. 

استفاده از شوینده های مقرون به صرفه

جهت شستشوی بهتر ظرف ها می بایست از شوینده های مقرون به صرفه که نیازی به افزودنی های خاصی ندارند، استفاده کرد. اگر شوینده هایی که برای تمیز کاری نیاز به شوینده دارند خریداری کردید، می توانید از سرکه سفید به عنوان یک مکمل تمیز کننده مناسب در کنار آن بهره ببرید. 

تمیزکردن چرخه داخلی ماشین لباس شویی

زمانی که از ماشین لباس شویی چندین ماه استفاده می کنید، ممکن است با بوی نامطبوعی در آشپزخانه مواجه شوید که این بو ناشی از ذرات غذایی است که در کانال های خروجی ماشین های ظرف شویی گیر کرده اند. برای از بین بردن آن کافی است یک فنجان سرکه سفید را درون ماشین خالی کرده و سپس با روشن کردن دستگاه، اجازه دهید ذرات غذایی چسبیده شده از درون ماشین پاک شوند.

تمیز کردن سینی تخلیه

در هر بار استفاده از ماشین ظرف شویی، سینی تخلیه آن را تمیز کنید. یکی از علت های ایجاد بوی نامطبوغ در ماشین ظرف شویی، خالی نکردن آب درون سینی می باشد. 

تمیز کردن ماشین لباس شویی به صورت کلی

به طور معمول زمانی که از ماشین لباس شویی چندین ماه استفاده می شود، ذرات غذا بین واشر های آبندی درب آن جمع شده و ممکن است دستگاه را با مشکل مواجه کند. در این شرایط می توانید سرکه را به یک پارچه نرم مالیده و به آرامی شیارها و واشر های موجود روی درب ماشین را پاک کنید. 

بررسی دمای آب گرم ماشین ظرف شویی

تنظیم دمای آب گرم ماشین ظرف شویی با میزان تمیز کاری آن رابطه مستقیم دارد. به طور معمول بهترین دما جهت شستشوی ظروف در ماشین های ظرف شویی بین 100 الی 120 درجه فارنهایت می باشد. این تفکر که می توان با افزایش دمای آب گرم درون ماشین ظرف شویی، میزان تمیز کاری آن را بالا برد بسیار اشتباه می باشد چرا که در این صورت آب در محیط داخلی دستگاه بخار شده و توانایی پاک کردن ذرات غذا بر روی ظروف را نخواهد داشت و در نتیجه پس از شستشو با همان کثیفی های روی ظرف مواجه خواهیم شد. البته با آب خیلی سرد نیز عمل شستشو به درستی صورت نخواهد گرفت. 


 

ثبت دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخض های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است

تمامی حقوق مادی و معنوی اپلیکیشن و سایت، برای گروه تیز فروش محفوظ می‌باشد. گروه طراحی و برنامه نویسی زریاوب