لطفا برای‌ استعلام قیمت لحظه ای خرید و مشاوره با این شماره ها در ارتباط باشید.

جهانگیری 09187777014
پشتیبانی 08734231799

علت داغ شدن بدنه یخچال  چیست؟

0 دقیقه برای مطالعه
0 نظرات کاربران
علت داغ شدن بدنه یخچال  چیست؟
چکیده مقاله :

بسیاری از مواقع شاهد داغ شدن بدنه یخچال و یا به اصطلاح تب کردن آن شده ایم. البته گرم بودن بدنه یخچال کاملا طبیعی است اما برخی اوقات این گرما آنقدر زیاد است که ما را نگران می کند.

بسیاری از مواقع شاهد داغ شدن بدنه یخچال و یا به اصطلاح تب کردن آن شده ایم. البته گرم بودن بدنه یخچال کاملا طبیعی است اما برخی اوقات این گرما آنقدر زیاد است که ما را نگران می کند. در این مقاله علت داغ شدن لوله های پشت یخچال را بررسی کرده و راهکار های موجود جهت رفع آن را بیان خواهیم کرد. 

گرم شدن بدنه یخچال چه زمانی غیرطبیعی و نگران کننده می شود؟

گاز فریون در سیستم یخچال به صورت مداوم در حال گردش است و سرما را به یخچال منتقل می کند و از آن طرف به جذب گرما می پردازد. در طی این فرایند لوله های حامل گاز فریون هم گرم می شوند و از همین رو است  که بدنه یخچال همیشه می تواند گرم باشد و گرم بودن آن طبیعی است. 
زمانی که یخچال را روشن می کنید با لمس بدنه آن گرما را احساس خواهید کرد. این گرما همانطور که گفتیم کاملا طبیعی است و زمانی غیر طبیعی می شود که از دمای خاصی بالاتر رفته و باید پیگیر دلیل این افزایش شد. با نگاهی به دفترچه راهنمای یخچال می توان حد نورمال این دما را متوجه شد. 

علل داغ شدن بدنه یخچال 

پر شدن زیاد از حد یخچال

پر کردن یخچال بیش از حد سبب کار کردن کمپرسور در مدتی بیش از مدت زمان معمولی آن می شود تا بتواند مواد غذایی را کاملا خنک نگه دارد. از همین رو لوله های کندانسور داغ و داغ تر شده و بدنه یخچال به میزان زیادی داغ می شود. 

نبود گردش هوای مناسب

یخچال ها به گردش هوای مناسب جهت خنک نگه داشتن مواد درون خود و عملکرد بهتر کویل های کندانسور نیاز دارند. بنابر این در صورتی که یخچال را به دیوار یا کابینت ها بچسبانید و هیچگونه فضایی جهت گردش هوا در اطراف آن باقی نگذارید، به مرور زمان لوله ها و بدنه یخچال داغ می شوند.

کثیف شدن کندانسور یخچال

با گذشت زمان بر روی کویل های کندانسور گرد و غبار می نشیند و ممکن است لوله ها جرم بگیرند. این جرم ها میزان تبادل گرما را کم کرده و سبب داغ شدن کویل ها می شوند. 

خرابی فن خنک کننده

یکی از مهم ترین بخش های یخچال، کمپرسور آن می باشد که وظیفه تبدیل مایع نیتروژن به گاز و خنک کردن فضای داخلی یخچال را بر عهده دارد. جهت جلوگیری از داغ شدن بیش از حد کمپرسور ها و فعالیت آن ها به صورت مداوم، نیاز به فن خنک کننده برای هر کمپرسور می باشد. زمانی که فن به هر دلیلی دچار مشکل شود، کمپرسور داغ شده و گرما را به لوله ها و بدنه یخچال نیز منتقل می کند. 

پیشگیری از داغ شدن بدنه یخچال

•    یخچال را از اقلام و مواد غذایی مختلف انباشته نکنید.
•    اگر مجبور به پر کردن یخچال خود شدید، در یخچال را تا چندین ساعت باز نکنید. چرا که باز کردن در سبب هدر رفتن سرما و فعالیت مضاعف کمپرسور می شود.
•    در زمان جادادن مواد غذایی، در یخچال را زیاد باز نگذارید و در کوتاه ترین زمان آن را ببندید.
•    کندانسور یخچال خود را تمیز کنید.
•    میان یخچال و دیوار حداقل 15 سانتی متر فاصله بگذاریذ و یخچال باید حداقل 4 سانتی متر نیز از کابینت ها فاصله داشته باشد.
•    با توجه به دفترچه راهنما، دمای یخچال فریزر را روی حد استاندارد تنظیم کنید. تنظیم کردن دما بر روی حالت ماکزیمم، سبب فشار آوردن بر کمپرسور شده و داغی لوله ها و بدنه را به بار می آورد.

انواع یخچال قابل سفارش در فروشگاه تیز فروش:

یخچال ال جی

ثبت دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخض های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است

تمامی حقوق مادی و معنوی اپلیکیشن و سایت، برای گروه تیز فروش محفوظ می‌باشد. گروه طراحی و برنامه نویسی زریاوب