لطفا برای‌ استعلام قیمت لحظه ای خرید و مشاوره با این شماره ها در ارتباط باشید.

جهانگیری 09187777014
پشتیبانی 08734231799

علل جمع شدن آب کف یخچال  چیست؟

0 دقیقه برای مطالعه
0 نظرات کاربران
علل جمع شدن آب کف یخچال  چیست؟
چکیده مقاله :

به طور کلی می توان یخچال فریزرها را به دو دسته یخچال فریزر های بدون برفک و یخچال فریزر های برفکی تقسیم بندی کرد. به یخچال فریزر های بدون برفک، دیفراست یا نوفراست نیز گفته می شود.

به طور کلی می توان یخچال فریزرها را به دو دسته یخچال فریزر های بدون برفک و یخچال فریزر های برفکی تقسیم بندی کرد. به یخچال فریزر های بدون برفک، دیفراست یا نوفراست نیز گفته می شود. هر دو این یخچال فریزرها دو نوع معمولی، ترکیبی یا کمبی می باشند. 
هنگامی که یخچال فریزر های بدون برفک بر روی حالت برفک زدایی می روند، برفک ها توسط المنت در یک زمان مشخص، شروع به آب شدن می کند. هنگامی که برفک ها آب می شوند، آب داخل یک ناودانی گالوانیزه شروع به چکیدن می کند. ناودانی در زیر اواپراتور قرار دارد که حالت تبخیر کننده داشته و به صورت عامیانه به آن سردخانه یخچال فریزر گفته می شود. 
بنابراین آب حاصل از برفک زدایی، داخل ناودان می ریزد. ناودان دارای سوراخی به نام درین یا تخلیه می باشد که توسط یک لوله از داخل بدنه و در برخی از یخچال ها از روی بدنه رد می شود. ( لوله درین در غالب یخچال های برفکی از بیرون و از روی کار رد می شود.) شلنگ داخل ظرفی پلاستیکی بر روی موتور قرار می گیرد. هنگام فعالیت موتور و تولید گرما از خود، آب داخل ظرف بخار شده و موتور را خنک کرده و به طور کل بخار می شود. 

دلایل جمع شدن آب کف یخچال فریزر

  •  معمولا یخچال های برفکی زمان خاموش شدن یخچال فریزر، برفک های روی تریزیون اواپراتور یا سردخانه یخچال شروع به آب شدن می کند. در یخچال های بدون برفک نیز هنگام حالت برفک زدایی، برفک ها آب شده و داخل درین ریخته می شوند. اگر به هر دلیلی سوراخ درین گرفته بشود و یا شلنگ قرار گرفته بر روی تشتک مسدود شود، آب جمع شده و از درین سرازیر خواهد شد و در نتیجه ما شاهد جمع شدن آب در کف جا میوه ای خواهیم بود. 
  •  گاهی نیز ممکن است دستگاه های بدون برفک روی برفک زدایی نرفته و سبب یخ بستن آب درب سوراخ درین شود. به این ترتیب در زمان آف کردن یخچال یا قرار گرفتن آن بر روی دیفراست، آب سرازیر شده و کف یخچال جمع می شود. برخی مواقع نیز ممکن است داخل دهنه دریچه های پلاستوفومی که بر روی اواپراتور قرار دارد، یخ ببندد. 
  •  پلاستوفوم ها وظیفه ی پوشاندن قسمت سردخانه را در یخچال فریزرهای بدون برفک دارند. همچنین توزیع هوا نیز بر عهده آن ها می باشد. پلاستوفوم ها در یخچال فریزر های جدید بدون برفک از جنس فوم بوده و به مرور زمان آب را به خودشان جذب می کنند و از آن جهت که در مجاورت اواپراتور قرار دارند، شروع به یخ زدن کرده و برفک می زنند. در این هنگام دستگاه بر روی حالت برفک زدایی رفته و یخ های داخل فوم دوباره آب می شوند. سپس از کنار فوم به سمت درین هدایت نمی شوند و از دور ناودان شروع به ریختن می کنند و آرام آرام در کف یخچال فریزر جمع می شوند. 
  •    جنس ناودان از ورق گالونیزه بوده و به مرور زمان اکسیده و زنگ زده می شود. این موضوع سبب می شود آب به درستی به سمت درین هدایت نشود و از اطراف گالونیزه شروع به نشتی کند.
  • در طراحی برخی از برندها شیلنگ درین را از نزدیک به کابین فریزر رد می کنند و در وسط راه، لوله درین یخ زده و سبب می شود آب به درستی تخلیه نشود. که این موضوع سبب جمع شدن آب در کف یخچال فریزر می شود. 

جمع شدن آب کف یخچال را جدی بگیرید

در صورت عدم توجه به جمع شدن آب در زیر جامیوه ای و زیر یخچال فریزر، آب های جمع شده به ستون های یخچال می رسند. ستون های یخچال در یخچال فریزر های کمبی و معمولی در لالوی درب روی بدنه منتاژ شده اند و به علت آن که وزن درب ها روی این ستون ها می باشد، زمانی که در مجاورت آب قرار می گیرند اکسیده شده و سبب از بین بردن یخچال فریزر می شوند. چرا که زمانی که ستون ها اکسیده می شود، لولایی که باید وزن درب را تحمل کند، تمامی وزن درب را روی ستون ها منتقل می کند. بنابراین باید به جمع شدن آب کف یخچال توجه کرده و برای برطرف کردن آن اقدام کرد تا بدین ترتیب در آینده با خرابی های بیشتری مواجه نشوید. 

انواع یخچال قابل سفارش در فروشگاه تیز فروش:

یخچال ال جی

ثبت دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخض های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است

تمامی حقوق مادی و معنوی اپلیکیشن و سایت، برای گروه تیز فروش محفوظ می‌باشد. گروه طراحی و برنامه نویسی زریاوب