معرفی ساختار جاروبرقی و نکات مهم خرید آن 

0 دقیقه برای مطالعه
0 نظرات کاربران
معرفی ساختار جاروبرقی و نکات مهم خرید آن 
چکیده مقاله :

جارو برقی ها در انواع گوناگون تولید و عرضه می شوند و هر خانواده می تواند متناسب با بودجه و میزان نیاز خود و همچنین قابلیت های جارو برقی نسبت به خرید آن اقدام کند.

جاروبرقی یکی از مهم ترین لوازم خانگی هر خانه ای به شمار می آید و کلید داشتن یک خانه تمیز به شمار می آید. جارو برقی ها در انواع گوناگون تولید و عرضه می شوند و هر خانواده می تواند متناسب با بودجه و میزان نیاز خود و همچنین قابلیت های جارو برقی نسبت به خرید آن اقدام کند. تمامی جارو برقی ها وظیفه ی مکش و تمیز کردن فضا را بر عهده دارند و تفاوت میان آن ها در قدرت و مکش متفاوت آن ها می باشد که شرکت های سازنده جاروبرقی را از یک دیگر متمایز می کند. در ادامه با ساختار جاروبرقی ها و مهم ترین نکات در انتخاب و خرید آن ها آشنا خواهیم شد. 

انواع جاروبرقی

به طور کلی جارو برقی ها را به دو مدل ایستاده یا عصایی و خوابیده تقسیم بندی می کنند. جارو برقی های ایستاده سیستم جمع کردن سیم را نداشته و سیم آن به دلیل نبود لوله خرطومی شکل باید روی گیره هایی که روی بدنه آن تعبیه شده است جمع شود. از جاروبرقی های ایستاده بیشتر در فضاهای کوچک استفاده می شود چرا که مخزن زباله آن ها کوچک می باشد. و اما جاروبرقی های خوابیده بیشترین محبوبیت را در میان مردم دارند. 

جاروبرقی های خانگی

جارو برقی های خانگی را نیز به صورت کلی به دو دسته ی جارو برقی کیسه ای و جارو برقی مخزنی یا بدون کیسه تقسیم بندی می کنند. قابلیت تخلیه و تمیز کاری در جاروبرقی هایی که دارای کیسه پارچه ای هستند همیشه وجود دارد. در مدل های دیگر جارو برقی می توان از کیسه های کاغذی و یک بار مصرف استفاده کرد. البته فراموش نکنید که بر اساس مدل جارو برقی تان باید کیسه های یکبار مصرف و کاغذی تهیه و خریداری کنید. جاروبرقی های بدون کیسه یا مخزنی دارای یک مخزن پلاستیکی می باشند که آشغال و زباله های مکیده شده را در خود جمع و نگهداری می کنند. 

لوله تلسکوپی 

با استفاده از لوله های تلسکوپی می توان جاروبرقی را متناسب با قد افراد تنظیم کرد. به این صورت که قسمت بالا و پایین لوله روی هم می لغزد تا اندازه مورد نیاز و دلخواه تنظیم شود. 

لوله خرطومی

لوله خرطومی بسیار انعطاف پذیر می باشد اما باید مراقب بود تا دچار تاخوردگی و آسیب نشود. لوله های خرطومی حداکثر دارای 2 متر طول می باشند. توجه داشته باشید طول زیاد می تواند تاثیر زیادی بر روی قدرت مکش جاروبرقی گذاشته و از کارآیی آن بکاهد. 

آلارم وضعیت ظرفیت مخزن

در جاروبرقی های کیسه ای آلارم وضعیت ظرفیت مخزن تعبیه شده است و به گونه ای است که در زمان پر شدن مخزن از رنگ سبز به رنگ قرمز در می آید. در جارو برقی های مخزنی به دلیل آن که مخزن زباله شفاف و قابل رویت است دیگر نیازی به این قابلیت نمی باشد.

شکل دستگیره جاروبرقی

دستگیره جاروبرقی ها معمولا یکسان می باشد اما در برخی از مدل های گران تر، طراحی دستگیره ها به گونه ای است که دست افراد راحت تر آن ها نگه می دارد. همچنین در این مدل ها دکمه های کنترل قدرت جارو برقی بر روی دستگیره طراحی می شود تا نیازی به خم و راست شدن فرد نباشد. 

سیم جمع کن و فیلتر جاروبرقی

هرچه سیم جاروبرقی طولانی تر باشد محبوبیت بیشتری در میان خریداران دارد. اما باید همیشه به نشانگر سیم برق توجه کنید که سیم بیش از حد کشیده نشود در غیر این صورت اتصال آن به بدنه سبب به وجود آمدن مشکلاتی خواهد شد. فیلتر جاروبرقی نیز وظیفه گرفتن آشغال ها و گرد و غبار های مکیده شده و جلوگیری از ورود آن ها به محفظه موتور را دارد. فیلتر جاروبرقی را باید هر از چند گاهی تمیز کنید چرا که می تواند بر روی مکش و صدای دستگاه تاثیر بگذارد. 

ثبت دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخض های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است

تمامی حقوق مادی و معنوی اپلیکیشن و سایت، برای گروه تیز فروش محفوظ می‌باشد. گروه طراحی و برنامه نویسی زریاوب