هنگام خرید لوازم خانگی به چه نکاتی باید توجه کرد؟

0 دقیقه برای مطالعه
0 نظرات کاربران
هنگام خرید لوازم خانگی به چه نکاتی باید توجه کرد؟
چکیده مقاله :

یکی از موارد مهم و متداولی که امروزه در هنگام خرید لوازم خانگی مطرح شده و به عنوان اصلی ترین دغدغه خانواده ها شمرده می شود،

یکی از موارد مهم و متداولی که امروزه در هنگام خرید لوازم خانگی مطرح شده و به عنوان اصلی ترین دغدغه خانواده ها شمرده می شود، بحث قیمت های بالا لوازم خانگی و بدتر از آن سیر صعودی آن می باشد که در نتیجه قدرت خرید مردم در اساسی ترین لوازم مصرفی خانه شان، سیر نزولی پیدا می کند. خب در این شرایط چاره چیست و چه باید کرد؟
همانطور که می دانید قسمت زیادی از مبلغ نهایی لوازم خانگی که به خریداران اعلام می شود، مربوط به هزینه هایی است که در طول مسیر فروش به واسطه ها پرداخت شده است. بنابراین خرید یک کالا از مرز و یا فروشگاه هایی که واردات بدون واسطه دارند، ارزان تر بوده و پیشنهاد می شود. چرا که مبالغی چون کرایه بار و انبار شدن آن و همچنین مبالغی که در این مسیر به دلال ها داده می شود، از مبلغ کالای فروخته شده در مغازه ها و بازار ها کاسته می شود. 
یکی از نکات مهم دیگری که باید در خرید کالا آن را در نظر بگیرید، قیمت بیشتر کالاها در کلان شهر ها به نسبت شهر های کوچک تر است. به طوری که قیمت یک دستگاه با برند یکسان در شهر های کوچک پایین تر است همان دستگاه در کلان شهر هاست که این موضوع می تواند حتی ناشی از معروف بودن یک شهر و به طور مثال شهر تهران باشد. در این جا نام تهران خود به عنوان یک برند گران قیمت شناخته می شود که می تواند تاثیر بسیار زیادی بر روی قیمت کالاها داشته باشد. بنابر این جهت خرید لوازم مورد نیاز خود می توانید به شهر های کوچک تر رفته و یا از فروشگاه ها و شهر هایی کالا های خود را خریداری کنید که دارای واردات بدون واسطه می باشند. فراموش نکنید همیشه پایین بودن قیمت یک کالا دلیلی بر اصل بودن آن نیست. 

چگونه می توان از کیفیت این کالا ها با قیمت کم تر اطمینان پیدا کرد؟

همانطور که گفتیم به دلایل ذکر شده قیمت یک کالای یکسان در فروشگاه های مناطق مرزی با فروشگاه های داخل شهر های اصلی و کلان شهر ها بسیار متفاوت است و تفاوتی میان کالا ها وجود ندارد. بنابراین خرید از این مناطق بسیار به صرفه بوده و از دغدغه های شما در گرانی کالا های مورد نیازتان می کاهد. اما اطمینان از اعتبار فروشگاهی که می خواهید کالای خود را به این روش خریداری کنید، الزامی است. توجه داشته باشید که در تمامی فروشگاه ها و شهرها چه مناطق مرزی باشد و چه پایتخت و کلان شهرها، اجناس تقلبی و بدون گارانتی وجود دارد. 
اغلب از این موضوع نیز سواستفاده دیگری شده و قیمت بالا احساس اورجینال بودن را به افراد القا می کند. که باید مراقب این احساس نیز باشید. 

 

10  نکته مهم خرید لوازم خانگی 

 

یکی از سخت ترین و پرچالش ترین موضوعات در هنگام خرید لوازم خانگی، انتخاب و خرید لوازم مورد نیاز خود از میان صد ها برند و آپشن های گوناگون می باشد. در ادامه این مطلب شما را با 10 نکته کلیدی در زمان خرید لوازم خانگی آشنا خواهیم کرد. 

 

1.    توجه به متراژ فضای مسکونی و نیاز واقعی 

 

یکی از موضوعات مهم در هنگام خرید لوازم خانگی، توجه به نیاز واقعی و متراژ خانه می باشد. برای مثال اکثر افراد در هنگام انتخاب میان تلویزیون های موجود ، تصمیم به خرید تلویزیونی با بزرگ ترین نمایشگر می گیرند. حال آنکه در خانه ای با متراژ پایین زندگی می کنند. یا در مثالی دیگر یک خانواده چهار نفره نیازی به یک لباس شویی 12 کیلوگرمی نداشته و این موضوع تنها سبب افزایش هزینه های مصرفی می شود. پس در زمان خرید تنها با نیاز واقعی خود و متراژ خانه تان توجه کرده و از خرید لوازمی که سبب افزایش هزینه های شما می شوند خودداری کنید. 

 

2.    فریب تجملات و آپشن های لوکس و کم کاربرد را نخورید

 

فراموش نکنید که هر وسیله گران قیمت و لوکسی نشانی بر کاربرد بالا و کیفیت برتر آن نمی باشد. قبل از خرید کاملا تحقیق کرده و نیاز های منطقی تان را در نظر بگیرید. 

 

3.    به شعار های تبلیغاتی توجه نکنید

 

یکی از شگرد های تبلیغاتی اغراق در کاربرد و کیفیت بالای محصول می باشد. بنابراین قبل از خرید در مورد کالای مورد نیاز خود تحقیق کنید. جستجو در اینترنت و پرس و جو از دوستان و آشنایان می تواند به شما در این زمینه کمک کند. به طور کلی فروشندگان و تبلیغات موجود بهترین راهنمای شما برای خرید وسیله مورد نیازتان نیستند چرا که آن ها تنها سعی در فروش کالا و کسب سود خود دارند. 

 

4.    گرفتن فاکتور از فروشندگان مدعی را فراموش نکنید

 

هرگز اداعای فروشندگان را جدی نگیرید چرا که آن ها ممکن است نقش یک مشاور دلسوز را برایتان بازی کنند اما خوب می دانیم که آن ها تنها به فکر فروش محصول خود هستند. بنابر این در صورتی که یک فروشنده مدعی منحصر به فرد بودن کالای خود شد و کیفیت برتر آن را به شما تضمین کرد، از او بخواهید تا تمام ویژگی های محصول را به صورت دقیق و شفاف در فاکتور یادداشت کرده و آن را امضا کند. بنابر این زمانی که دستگاه خریداری شده آسیب دیده باشد و یا دچار مشکل شود به راحتی می توانید از فروشنده درخواست خسارت کنید.

 

5.    چک کردن برچسب انرژی لوازم بزرگ

 

برچسب انرژی 7 فلش رنگی می باشد که با حروف لاتین A تا G ردیف گذاری شده اند. فلش A به رنگ سبز تیره و نشان دهنده کم ترین میزان مصرف انرژی و بیش ترین بازدهی کالا می باشد. فلش G به رنگ قرمز و نشان دهنده بیش ترین مصرف انرژی و کم ترین بازدهی کالا است. 

 

6.    توجه به میزان دور موتور دستگاه و حجم آن

 

تعداد دور موتور ماشین های لباس شویی بین 600 تا 1600 دور بر دقیقه می باشد. بنابر این لباس شویی هایی که با دور موتور بیشتر قابلیت شست و شو و خشک کردن بهتری دارند توجه به حجم ماشین لباس شویی ( چند کیلویی بودن آن ) نیز بسیار مهم می باشد. بین 5 تا 7 کیلوگرم بهترین و کاربردی ترین گنجایش ماشین لباس شویی می باشد. در هنگام خرید ماشین لباس شویی به داشتن شیر ورودی آب گرم آن توجه کنید. 

 

7.    ماشین ظرف شویی گران قیمت نخرید

 

طبق بررسی های صورت گرفته ماشین های ظرف شویی لوکس و گرانقیمت نسبت به سایر ماشین های ظرف شویی کارآیی کمتری دارند. 

 

8.    قدرتمند ترین جاروبرقی را نخرید

 

برخلاف تصور رایج بهترین جاروبرقی ها لزوما دارای توان بالاتر نیستند. چرا که هر چه توان جاروبرقی بیشتر باشد فرسایش بافت فرش و مبلمان سریع تر اتفاق می افتد. برای خانه های زیر 60 متر جاروبرقی با توان 1300 وات، مساحت 60 تا 90 متر توان 1500 وات، مساحت 90 تا 120 متر با توان 1700 و خانه های بزرگ تر از 120 متر به جاروبرقی هایی با توان 2000 و 2200 وات مناسب می باشند. 

 

9.    اجاق گاز ایرانی بخرید

 

بهترین اجاق گاز های موجود در بازار را اجاق گاز هایی با برند ایرانی تشکیل می دهند. بنابر این با پرداخت هزینه ای کمتر می توانید باکیفیت ترین اجاق گاز را در منزل خود داشته باشید. 

 

10.    به نکات مهم در خرید یخچال فریزر توجه کنید

 

هنگام خرید یخچال فریزر باید به نکات مهمی توجه کنید که از جمله آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد : 

    کمترین میزان مصرف انرژی مربوط به یخچال فریزر هایی می باشد که فریزر آن ها در قسمت پایین قرار دارد.

    با وجود محبوبیت برند ساید بای ساید بیشترین مصرف انرژی مربوط به این برند از یخچال فریز می باشد

    یخچالی که آبریز روی در دارد به کاهش مصرف انرژی و افزایش عمر یخچال کمک می کند

    هنگام خرید به داشتن قفسه های فریزر با سبد های متحرک، محفظه کنترل رطوبت و قابلیت تنظیم ارتفاع قفسه ها توجه کنید

    یخچال های بزرگ تر برق بیشتری مصرف می کنند. 

در فروشگاه تیز فروش می توانید لوازم خانگی خود را با کیفیتی بالا و قیمتی پایین تهیه کنید. در تیز فروش واردات محصولات صورت می گیرد و با همان قیمت پایین در اختیار مشتری قرار می گیرد. جهت مشاوره و خرید می توانید با شماره های درج شده در داخل سایت تماس بگیرید.  

ثبت دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخض های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است

تمامی حقوق مادی و معنوی اپلیکیشن و سایت، برای گروه تیز فروش محفوظ می‌باشد. گروه طراحی و برنامه نویسی زریاوب