لطفا برای‌ استعلام قیمت لحظه ای خرید و مشاوره با این شماره ها در ارتباط باشید.

جهانگیری 09187777014
پشتیبانی 08734231799

داکت اسپیلت یا کولرگازی بخریم؟

0 دقیقه برای مطالعه
0 نظرات کاربران
 داکت اسپیلت  یا  کولرگازی بخریم؟
چکیده مقاله :

با گذر از فصل های سرد سال و نزدیک شدن به فصل های گرم همچون تابستان، نیاز بیشتری به کولر های گازی در هر خانه ای احساس می شود. امروزه انواع مختلف و گوناگونی از کولرهای گازی در تولید و ارائه شده اند که علاوه بر تنوع در نوع سرمایش و گرمایش، در ویژگی های فیزیکی نیز با یکدیگر تفاوت های زیادی دارند. در این میان یکی از محبوب ترین کولر های گازی معمولی یا اسپیلت، داکت اسپیلت ها می باشند که دارای کاربرد های فراوان در مکان های گوناگون هستند.

انتخاب میان داکت اسپیلت و داکت کولرگازی

با گذر از فصل های سرد سال و نزدیک شدن به فصل های گرم همچون تابستان، نیاز بیشتری به کولر های گازی در هر خانه ای احساس می شود. امروزه انواع مختلف و گوناگونی از کولرهای گازی در تولید و ارائه شده اند که علاوه بر تنوع در نوع سرمایش و گرمایش، در ویژگی های فیزیکی نیز با یکدیگر تفاوت های زیادی دارند. در این میان یکی از محبوب ترین کولر های گازی معمولی یا اسپیلت، داکت اسپیلت ها می باشند که دارای کاربرد های فراوان در مکان های گوناگون هستند.

برای مثال تصور کنید که فردی به همراه خانواده بزرگ خود در یک خانه زندگی می کند و تصمیم بر خرید یک سیستم خنک یا گرم کننده برای تمام اتاق های خانه خود دارد. در مقابل فرد دیگری وجود دارد که خانه ای به نسبت کوچک تر داشته و خنکی یا گرمی اتاق نشیمن خانه برای او در اولویت است. این دو نفر باید به درک درستی از معایت و مزایای کولرهای گازی اسپلیت برسند. در این میان داکت اسپیلت ها جهت انتخاب یک سیستم تهویه مطبوع و مناسب کمک بسیار زیادی به آن ها خواهد کرد.

سیستم تهویه داکت اسپیلت

داکت اسپیلت از طریق یک سری مجاری و کانال ها به سایر اتاق های یک خانه پخش می شود و در سراسر خانه فعال است. داکت اسپیلت ها در فضای پشت بام و یا قسمتی از خانه که به مرکز نزدیک تر باشد، یک واحد مرکزی با یک سری مجاری دارد که هوای خنک شده را وارد اتاق های مختلف خانه می کند. این داکت ها به یک کندانسور و یونیت خارجی که در خارج از خانه قرار بگیرد نیاز دارند که سایز این کندانسور در مقایسه با کندانسور کولر های گازی اسپیلت دوبرابر می باشد. این سیستم با استفاده از یک ترموستات کنترل می شود و در تاسیسات مدرن برای کنترل دمای هوا در هر اتاق، اجازه کنترل فشار هوای وارد شده به اتاق به شما داده می شود.

کولرگازی اسپیلت

کولرگازی اسپیلت از دو واحد یونیت داخلی و یونیت خارجی تشکیل می شود که هر کدام به صورت مجزا از یکدیگر می باشند. یونیت خارجی در خارج از خانه یا محیط بیرون نصب می شود و ارتباط آن با یونیت داخلی از طریق دو لوله باریک برقرار می شود. یونیت داخلی نیز در داخل خانه نصب می شود و وظیفه ی آن پمپاژ و پراکنده کردن هوای خنک یا گرم می باشد. این کولر های گازی برای محیط های تقریبا کوچک و بسته مفید می باشند به طوری که در بخش ها و اتاق های دیگر خانه باید کولر های گازی به صورت جداگانه تهیه و نصب شوند.

تفاوت های اصلی سیستم های تهویه داکت اسپیلت و کولر گازی اسپیلت

  1. نصب و راه اندازی

تهویه مطبوع داکت اسپیلت به کار بیشتر، نصب و راه اندازی تخصصی نیاز دارد و معمولا هزینه مقرون به صرفه ای نیز خواهد داشت. قیمت داکت اسپیلت ها با توجه به اندازه خانه افزایش یا کاهش می یابد. معمولا سیستم های کولر گازی اسپیلت برای نصب ارزان تر بوده و به مرور زمان می توان کولر گازی های دیگری را در سایر اتاق های خانه نصب کرد. قیمت کولر های گازی اسپیلت نیز با توجه به مارک و ظرفیت آن ها متفاوت است.

  1. کارآیی

سیستم های کولر گازی اسپیلت مناسب اتاق های کوچک و انفرادی است و برای خنک سازی بیشتر در یک اتاق بزرگ به ظرفیت بیشتری احتیاج است. به طور کلی جهت بهتر پوشاندن مناطق بزرگ و کنترل درجه حرارت در کل خانه، تهویه مطبوع داکت اسپیلت مناسب تر می باشد به طوری که امکان یکنواخت سازی  دمای کل خانه با استفاده از داکت اسپیلت ها وجود دارد.

  1. سر و صدا

مشکلات صوتی با پیشرفت تکنولوژی کاهش یافته است و امروزه سیستم های کولرگازی اسپیلت آرام و بدون صدا می باشند. در این میان تهویه مطبوع داکت اسپیلت کم صداتر و آرام تر می باشد.

  1. دکوراسیون

سیستم تهویه داکت اسپیلت کاملا پنهان بوده و تنها مجرای داکت ها به صورت منافذ باز در اتاق ها دیده می شوند. از همین رو جلوه زیباتری به محیط خانه می دهند.

  1. قابلیت نصب

ممکن است برخی از خانه ها دارای فضای مناسب در سقف جهت نصب تهویه مطبوع داکت اسپیلت ها نباشند و یا حتی نصب آن ها در چنین شرایطی غیرممکن باشد. در خانه های دو طبقه ممکن است با مشکلاتی در جریان مجاری در طبقه پایین نیز مواجه شویم. در این شرایط می توان تهویه مطبوع داکت اسپیلت کوچکتری را برای طبقه بالا نصب کرد و در طبقه پایین یک کولر گازی اسپیلت قرار داد. کولر های گازی اسپیلت برای نصب تنها به یک فضای مناسب بر روی دیوار نیاز دارند.

  1. نیاز به تعمیر و نگهداری

به طور کلی سیستم های داکت اسپیلت به تعمیر و نگهداری کمتری نیاز داشته و در عین حال از دوام بیشتری برخوردار می باشند.

  1. خطر

در صورت نگهداری خوب از داکت اسپیلت ها و سرویس دهی مرتب به آن ها، با خطر قابل توجه ای در یک خانه رو به رو نخواهیم بود.

کدام سیستم مناسب تر است ؟

با توجه به نکات ذکر شده و به نتایج قابل ملاحضه ای برای مثال های زده شده خود می رسیم و با سنجش و ارزیابی هر کدام می توانیم یکی از آن ها را برای خود برگزینیم.

در مثال گفته شده فرد اول نمی تواند از اضافه کردن تهویه مطبوع داکت اسپیلت به خانه خود چشم پوشی کند و لازم نیست در مورد قسمت هایی که امکان دارد ایجاد دکوراسیون ناخوشایندی کنند، نگران باشد. همچنین او با اطمینان می تواند درجه حرارت خانه را به صورت یکنواخت حفظ کند.

در مثال بعدی فرد دوم از یافتن یک راه حل مناسب برای کاهش مخارج راضی است و می تواند در آینده سایر قسمت های خانه خود را به یک سیستم کولر گازی اسپیلت مجهز کند. کولر گازی برای خنک نگه داشتن اتاق نشیمن آن ها بسیار مناسب می باشد.

انواع کولر گازی قابل سفارش در فروشگاه تیز فروش:

کولر گازی جنرال

کولر گازی گری

کولر گازی ال جی

کولر گازی جی پلاس

کولر گازی بوش

کولر گازی هایسنس

کولر گازی اجنرال

کولر گازی تی سی ال 

کولر گازی هیوندای

ثبت دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخض های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است

تمامی حقوق مادی و معنوی اپلیکیشن و سایت، برای گروه تیز فروش محفوظ می‌باشد. گروه طراحی و برنامه نویسی زریاوب